Eğitim ile Dünyayı Geliştirmek

%25
0,01
0,01
Online Sınav Yönergesi Sınav Konuları için Tıklayınız Sınava Nasıl Gireceğim?
- +
Stoğa Gelince Haber Ver E-Kitap Görüntüle İngilizce Versiyonu için Tıklayınız
VAR

    Önsöz
    Bu kitabın Türkçe baskısına şahit olmaktan çok büyük memnuniyet duyuyorum.
    Umuyorum ki, kitabın Türkçe olarak yayımlanması, Türkiye’deki
    eğitimcilerin okullarında, COVID-19 Pandemisi nedeniyle oluşan, değişken,
    belirsiz ve hızla gelişen dünyada karşılarına çıkacak olan birçok zorluğun
    üstesinden gelmelerinde ihtiyaç duyacakları yeterlikleri geliştirmelerine yardımcı
    olmak üzere okullarındaki çabaları destekleyecektir.
    Bu kitap ilk olarak Nisan 2020’de İngilizce olarak yayımlanmıştı. Kitabın
    yayımlanmasından bir ay öncesinde ise, Dünya Sağlık Örgütü Genel Sekreteri
    COVID-19’u Pandemi olarak ilan etmişti. O zaman bu Pandemi’nin gezegendeki
    yaşamı etkileyeceği birçok yönü fark etmeye başlamıştık; enfeksiyonların
    ve ölümlerin sayısı hızla artmaktaydı, enfeksiyonların hızını azaltmak için
    alınan fiziksel mesafe önlemleri, işletmeler, okullar ve üniversitelerin normal
    işleyişinde kesintilere neden olmuştu.
    O tarihten bu yana Pandemi’nin etkisi daha da derinleşti. Büyük bir olasılıkla,
    Pandemi’nin doğrudan sağlık maliyetlerini finanse etmek zorunda kalışın
    yol açtığı artan mali yükler ile dünyanın büyük bir bölümünde eşzamanlı
    olarak birçok ekonomik faaliyetin durdurulması, dünya çapında çok sayıda
    finansal krize neden olacaktır. Dış borçlanma ile mali açıkları yönetmekte
    olan gelişen dünya ülkelerinde bu durum, borçların zamanında ya da tam
    ödenememesine neden olabilir. Dünya genelinde ekonomik faaliyette daralma,
    küresel ticarette düşüş, artan işsizlik, düşük gelirli hane halkları üzerinde
    orantısız bir etkiye ve açlıkta bir artışa neden olabileceğini düşünüyorum.
    Dünya Bankası önümüzdeki birkaç yıl içerisinde fazladan 60 milyon insanın
    aşırı yoksulluğa sürükleneceğini tahmin etmektedir. Bu derin etkiden kurtulmamız
    muhtemelen yavaş bir süreç olacaktır.
    Yakın tarihli bir Birleşmiş Milletler raporu, Pandemi’yi aşağıdaki şekilde
    tanımlamıştır:
    “Pandemi, bir sağlık krizinden daha fazlasıdır; bir ekonomik kriz, insani
    kriz, güvenlik krizi ve insan hakları krizidir. Bizi bireyler, aileler ve toplumlar
    olarak etkilemiştir. Kriz, uluslar içinde ve arasında boşlukları ortaya çıkarmıştır.
    Buna tepkimizin toplumların yapısını, ülkelerin ortak fayda için
    iş birliği yapma yollarını yeniden düşünmeyi ve tasarlamayı içereceğini öne
    sürmek abartılı bir iddia olmayacaktır. Bu krizden kurtulmak, anlayış ve
    dayanışma odaklı olarak toplumların, hükümetlerin ve dünyanın tamamını
    kapsayan bir yaklaşımı gerekli kılmaktadır.
    Pandemi sonucunda oluşan bu yeni sosyal ve ekonomik bağlam, büyük
    bir esneklik, dayanıklılık, anlayış ve dayanışma gerektirmektedir. Hepsinden
    önemlisi ise, Pandemi’nin yarattığı krizde ilerlediğimiz sırada bunu kapsayıcı
    ve sürdürülebilir bir şekilde gerçekleştirebilmemiz için etik seçimler yapabilme
    kapasitesi gerekmektedir. Eğitimcilerin, öğrencilerine bu yetkinlikleri
    geliştirmelerine yardımcı olma, bunu kriz karşısında öğrencilerine umut vererek
    ve onları umutsuzluğa sürüklemekten kaçınarak yapma konusunda özel
    sorumlulukları vardır.
    Bunlar aslında tam olarak küresel vatandaşlık eğitiminin hedefleridir, öğrencilerin
    sorumluluk alma, başkalarıyla iş birliği yapma, yerelden küresele
    içinde bulundukları toplulukları geliştirmeye istekli, bunları yapabilecek kapasiteye
    sahip oldukları ve kendilerini parçası oldukları bir topluluğun bireyleri
    olarak görmelerine yardımcı olmak için gereken becerilerin tohumlarını
    dikmek demektir. Pandemi’nin derin etkileri, dünyayı iyileştirmek, başkaları
    ile iş birliği yapmak ve liderlik etmek üzere sorumluluk almaya istekli
    ve bunları yapabilecek kapasiteye sahip birçok insana sahip olma aciliyetini
    artırmıştır.
    Bu kitap, söz konusu çabalar konusunda eğitimcileri desteklemek, öğrencileri
    öğretim gerçekleştirilirken neler yaptıklarını yeniden incelemek ve dünyayı
    daha iyi hale getirmek için öğretimlerini açık, büyük ve tutkulu amaçlar
    ile uyumlu hale getirmeye yönelik bir çerçeve sunmaktadır. Nisan 2020’de
    İngilizce olarak yayımlanmasından bu yana geçen üç ayda, 128.000 kişi bu
    kitabın kopyalarını elektronik olarak indirmiştir. Bu husus, söz konusu krizin
    ortasında eğitimcilerin eğitimin hangi amaçlara hizmet etmesi gerektiği konusunda
    yeni bir derinlikle düşündüklerini göstermektedir. Sayın Mirkan Aydın,
    kitabın Türkçe olarak yayımlanmasını ve bu zorlu dönemde birçok eğitimciye
    yardımcı olacak bir kamu varlığı olarak e-kitap şeklinde ücretsiz sunulmasını
    teklif ettiğinde gerçekten çok sevindim. İçinde bulunduğumuz anın büyük
    ölçüde anlayış ve dayanışma ile iyi bir liderliği gerekli kıldığından eminim ve
    bu kitabın ihtiyaç duyulan çabalara küçük bir katkı sağladığını görmekten
    memnuniyet duyuyorum.
    Bu kitapta yer alan fikirlerin, öğrencilerinizi hızla değişen ve belirsiz bir
    dünyaya en iyi şekilde nasıl hazırlayacağınız, onlarda etik yetkinliklerin ve
    diğer bireyler ile iş birliği yapmaları için, dünyayı daha kapsayıcı ve daha
    sürdürülebilir hale getirmek üzere liderlik etmeleri konusunda ihtiyaç duyacakları
    beceri yelpazesinin gelişmesini nasıl sağlayacağınızı konu alan önemli
    soruları düşünürken Türkiye’deki öğretmenler ile eğitim liderlerine yardımcı
    olacağını içtenlikle umuyorum.
    Fernando M. Reimers
    Ağustos 2020

    Teşekkürleriyi Ki Varsınız Güzel Yürekli İnsanlar

    Eğitime yapmış olduğunuz bu güzel katkılardan ötürü hem güzel yürekli yazarımıza hemde yayınevi olarak sizlere sonsuz teşekkürlerimle..

    Mustafa Balcı 07 Kas 2020 17:34
    Güvenlik Kodu
    Bu ürün ile ilgili tüm öneri ve isteklerinizi bizimle paylaşabilirsiniz. Görüş ve önerileriniz için teşekkür ederiz.

    Benzer Ürünler

    Hipotenüs Hipotenüs® Yeni Nesil E-Ticaret Sistemleri ile Hazırlanmıştır.